René Holtrop
Projectleider
rene@lasmotec.nl
06-11 75 22 63

“De uitdaging voor mij is om de klussen samen tot een goed einde te brengen.”

 

Sinds 2016 ben ik werkzaam bij Lasmotec als Tekenaar, Werkvoorbereider en Projectleider.

Een werkdag is nooit hetzelfde, soms ben ik een hele dag op de bouw met vele uitdagingen en vergaderingen. Maar een hele dag achter mijn bureau met verschillende werkzaamheden komt ook voor.

De uitdaging voor mij is om de klussen, klein of groot, samen tot een goed einde te brengen.

Thijs de Graaf
Projectleider
E thijs@lasmotec.nl
06-23 35 54 37

“Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd”

 

Sinds 2004 ben ik werkzaam voor Lasmotec. Als Projectleider ben ik verantwoordelijk voor de projecten van opdracht tot levering en voor de overallplanning.
Mijn doel is om met Lasmotec een kwalitatief en logistiek betrouwbare partner te profileren in de metaalconstructieprojecten die zowel engineering, productie als montage bevatten. Ik ga geen probleem uit de weg en haal er energie uit om deze op te lossen.

Elke dag is een nieuwe uitdaging welke ik met veel plezier aan ga. Het contact met collega’s, klanten en leveranciers zijn voor mij erg belangrijk. Het is mijn ambitie om nog heel lang plezier in mijn vak te houden en de kwaliteit en kwantiteit van de productie hoog te houden.

Jappie van den Bos
Hoofd Montage
E jappie@lasmotec.nl
06-53 18 36 71

“Ik mag niet klagen dus doe ik dat ook niet”

 

Lasmotec is sinds 1996 mijn werkgever.

De planning van het personeel op zowel montage als de werkplaats worden door mij georganiseerd en verzorgd. Daarnaast bezoek ik projecten om de voortgang te bewaken en contact te houden met onze jongens.

Het is prettig de vrijheid te hebben om zelf tijd in te plannen en het is telkens weer een mooie uitdaging om de planning rond te krijgen.

Geert Kalfsbeek
Hoofd Bedrijfsbureau
E geert@lasmotec.nl
06-51 85 43 93

“Ga uit van het positieve van de mens. Geen probleem zo groot of er is wel een oplossing voor!”

 

In 2006 ben ik door Gerrit gevraagd om voor Lasmotec te komen werken. Om alle aspecten van het bedrijf te leren kennen ben ik eerst een aantal maanden meegegaan op Montage. Vervolgens heb ik diverse kantoorfuncties doorlopen en op deze manier ben ik doorgegroeid naar de functie Hoofd Bedrijfsbureau.

Elke dag is anders bij Lasmotec. Je kunt 100 situaties bedenken hoe de dag gaat verlopen, maar het wordt altijd nummer 101. Dat maakt het werk ook weer heel erg aantrekkelijk. Om er wel wat structuur in te houden staat de maandag altijd in het teken van vergaderen. De overige dagen besteed ik aan overleg met collega’s voor planning en controle, factureren van projecten en natuurlijk spring ik bij waar het nodig is. Wat mijn ambities betreft wil ik zover mogelijk doorgroeien binnen het bedrijf.

Gordie van der Werff
Hoofd Werkplaats
gordie@lasmotec.nl
0512-36 50 90

“Eerst koffie!”

 

Ik werk al sinds 2013 bij lasmotec.
Na ruim 20 jaar in de installatietechniek te hebben gewerkt was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Via Gerrit ben ik bij Lasmotec komen werken. Eerst op de werkplaats maar later ook op montage in binnen- en buitenland. Ik heb mijzelf verder ontwikkeld binnen het bedrijf en heb nu de functie als Hoofd werkplaats. Hierbij kan ik mijn eigen invulling aan de uitvoering van de werkzaamheden geven.
De variatie hierin geeft veel werkplezier. Geen dag is het zelfde! We beginnen iedere dag natuurlijk met een bakje koffie. Vervolgens ga ik het werk voorbereiden en klaarleggen voor de jongens in de werkplaats. Verder houd ik me bezig met het bewaken van het proces op de verschillende afdelingen en zorg dat de orders op tijd de deur uit gaan. We staan voor de kwaliteit van onze producten en gemaakte afspraken.

Je weet nooit waar je plafond ligt.

Tineke Poortvliet van der Leeuw
Hoofd opleiding
E tineke@lasmotec.nl
06-21 30 98 65

“Het mooiste wat je kan geven is een kans.”

 

Van kleins af aan vond ik de techniek al interessant. Ik heb echter eerst de richting van Kinderopvang gekozen. Na dit een aantal jaren te hebben gedaan, miste ik de uitdaging.Ik besloot een gok te wagen. De techniek daar ga ik voor! Ik heb gevraagd om een kans en die heb ik gekregen. Tot nu toe heb ik er geen moment spijt van gehad.

Geen dag is hetzelfde. Inspirerend zijn de gesprekken met leerlingen over hun ontwikkeling en groei binnen Lasmotec welke vaak weer puntsgewijs worden doorgenomen met de ervaren collega’s op de werkvloer. Ik schrijf lesprogramma’s voor zowel theorie als praktijklessen met als doel de leerlingen allround te vormen in dit mooie vak.

Fijn aan mijn werk is het contact met collega’s en de leerlingen. Ik vind het belangrijk om te blijven communiceren.
Het feit dat je samen iemand kan helpen groeien, in zowel zichzelf als het werk, daar kan ik veel voldoening uit halen.

Hilma Overkempe-Torensma
VGM-Coördinator
hilma@lasmotec.nl
06-25 47 82 24

“Wacht niet op een goede dag, maak er één!”

 

In september 2018 ben ik in dienst gekomen bij Lasmotec, in een parttime functie als VGM- coördinator. Mijn taak is ervoor zorgen dat het veiligheidsbeleid op orde is en de regels en handelingen op de juiste wijze worden nageleefd.

Voor mij is dit een enorme uitdaging en een totaal andere branche dan het uitzendwezen waar ik jaren in werkzaam ben geweest.

Omdat ik net geswitcht ben van functie is deze functie momenteel één grote ambitie. Mijn doel is om het gehele veiligheidsplaatje te beheersen en uiteindelijk hierin verdiepingsslagen maken.

Remco van der Ploeg
Kwaliteitsmanager
E remco@lasmotec.nl
06-49 94 24 45

“It’s a good day to have a good day. ”

 

Sinds januari 2014 ben ik werkzaam bij Lasmotec als VGM coördinator en kwaliteitsmanager. Het was een samenloop van omstandigheden dat ik in dit vak terecht ben gekomen, maar daar ben ik tot op de dag van vandaag dankbaar voor.

Het is mijn hoofdtaak om te waarborgen dat de producten en het laswerk van Lasmotec voldoen aan de geldende wet- en regelgeving; diverse Europese, Amerikaanse, Duitse of andere wetten en regelgevingen. Dit kan gaan over de vraag of het product voedselveilig is en/of het product aan de wettelijke veiligheidseisen voldoet (CE).

Een gemiddelde werkdag kan bestaan uit het verlengen van een lascertificaat, het verzamelen van certificaten behorend bij materialen, het schrijven en uitvoeren van een sterktetest van leidingwerk, het uitzoeken en regelen van niet-destructief onderzoek, het opstellen van een EU-Verklaring etc. etc.

Het hebben van specifieke en belangrijke kennis op gebieden waar niet iedereen veel vanaf weet is erg leuk. Daarnaast is de metaalbranche en het klantenbestand van Lasmotec erg wisselend en uitdagend. Uiteraard heb ik bij Lasmotec de leukste collega’s met veel kennis wat elke werkdag een feestje maakt.

Het is mijn ambitie om het ISO kwaliteitssysteem binnen Lasmotec uit te rollen om de kwaliteit en controle nog meer te waarborgen. Ook wil ik me persoonlijk steeds verder scholen om collega’s en klanten nog beter van advies te kunnen voorzien.

Stefan Postma
Werkvoorbereider
stefan@lasmotec.nl
06-37 00 57 71

“Plezier hebben in je werk, dat vind ik erg belangrijk.”

 

Sinds maart 2017 ben ik werkzaam bij Lasmotec. Toen ik in dienst kwam, was ik eerst verantwoordelijk voor magazijnbeheer en las- & kwaliteitscontrole/registratie. Ondertussen werk ik op kantoor als Werkvoorbereider.

Ik houd me vooral bezig met het aanvragen van offertes, het plaatsen van bestellingen en het melden van binnenkomst van bestellingen. Vervolgens zorg ik ervoor dat de monteurs hun bestellingen op locatie krijgen.

De verantwoordelijkheid voor offertes en inkooporders van diverse projecten en het contact met leveranciers zorgen ervoor dat elke werkdag opnieuw een mooie uitdaging is.

Sieger Boersma
Calculator
E sieger@lasmotec.nl
06-21 56 47 37

Ik heb nooit gedroomd over succes, maar ik heb er voor gewerkt!

 

Ik ben in 2004 via het uitzendbureau Start bij Lasmotec gekomen en in februari 2007 ben ik in vaste dienst gekomen als fotolasser/monteur.
Na diverse functies binnen het bedrijf, ben ik in 2020 als Calculator begonnen. Door de jaren ervaring en kennis die ik opgedaan heb duik ik graag in de financiële uitwerking van onze projecten en zorg dat dit zorgvuldig en nauwkeurig wordt uitgevoerd.

Als calculator en werkvoorbereider zit ik vooral aan de ‘voorkant’ van onze projecten. In iedere werkdag ligt weer een uitdaging om de offerte aanvragen strak te calculeren met als doel de opdracht binnen te halen.
Ik ben een man van cijfertjes die graag mee denkt met de klant om zo tot een gepaste offerte te komen met natuurlijk als doel een mooie opdracht voor Lasmotec binnen te slepen.
We hebben een gezellig en hecht team, en ik ben trots dat ik hiervan deel mag uitmaken en hoop dit nog lang te kunnen doen.

Sjoerd Roorda
Calculator
E sjoerd@lasmotec.nl
0512-36 50 90

Wees jezelf, wie moet het anders doen?

Ooit begonnen als magazijnmedewerker en uiteindelijk mijn drive gevonden in het vak als Calculator. Mijn uitdaging zit in het in goede banen leiden van het complete proces van calculeren tot aan het productieproces. Het berekenen van verschillende leidinglopen met de daarbij behorende materialen.

De diversiteit aan opdrachten verschillende soorten werkzaamheden die erbij komen om het tot een offerte voor de klant te realiseren.

De cultuur en goede sfeer bij Lasmotec spreken mij erg aan. De samenwerking met collega’s gaat goed en gemakkelijk.
In het Calculatorvak vind ik voldoende uitdaging, er is ruimte voor ontwikkeling de nodige verantwoordelijkheid.

Jan de Jong
Calculator
jan@lasmotec.nl
06-17 78 48 13

“Oog voor detail”

 

Sinds november 2006 ben ik dienst van Lasmotec. Techniek heeft mij altijd al erg geboeid en dat doet het nog dagelijks. Op een gemiddelde werkdag vind je mij bedolven onder tekeningen en leidingschema’s. Wanneer ik door de fabriek loop, en zie dat waar ik aan gewerkt heb tot uitvoering is gekomen, dan ben ik trots en geniet ik van mijn werk.

In dit vak raak je niet uitgeleerd. Dus kennis blijven vergaren is niet alleen een must maar ook mijn ambitie.

Jurjen Dijkstra
Boekhouder
jurjen@lasmotec.nl
0512-36 50 90

“Freonlik wêze kostet neat.” *

 

In april 1993 ben ik door Oebele en Gerrit gevraagd bij Lasmotec te komen werken. Sinds die tijd ben ik bij Lasmotec in dienst als Administrateur. Een gemiddelde werkdag bestaat voor mij uit factureren, zorg dragen voor betalingen en voorwerk verrichten voor de salarisadministratie.

Wat mijn werk zo aantrekkelijk maakt zijn vooral de afwisselende werkzaamheden en de onderlinge contacten. Als je vraagt naar mijn ambities, dan wil ik vooral graag een goed mens zijn.

(* Vriendelijk zijn kost niets.)

Theo-Jan de Haan
Boekhouder
theo@lasmotec.nl
0512-36 50 90

“Probeer niet om een succesvol mens te worden, probeer liever om een waardevol mens te worden.”

 

Na 27 jaar werkzaam geweest te zijn bij een accountantskantoor heb ik gesolliciteerd op de functie van boekhouder bij Lasmotec BV, waar ik begin 2018 gestart ben.

De gemiddelde werkdag bestaat o.a. uit het verwerken van urenstaten, het controleren en betalen van binnengekomen facturen en overige voorkomende werkzaamheden op kantoor.

Gelukkig zijn in mijn werk is voor mij erg belangrijk. En dat lukt prima bij Lasmotec met de fijne collega’s en prettige werksfeer.

Yvonne van der Velde-Batteram
Administratief medewerker
yvonne@lasmotec.nl
0512-36 50 90

“The only way to do great work is to love what you do. ”

 

Na mijn opleiding ben ik bij toeval in de administratie terecht gekomen. Het beviel zo goed dat ik dit werk ben blijven doen.

Sinds oktober 2019 ben ik werkzaam bij Lasmotec als Administratief medewerker. Mijn werk is leuk en afwisselend, werkzaamheden zijn o.a. het verwerken van facturen en urenstaten, het controleren van de klokboekingen en het beantwoorden van de telefoon.

Ik doe m’n werkzaamheden met plezier, de lijntjes binnen Lasmotec zijn kort en er heerst hier een goede werksfeer met leuke collega’s.

Barbara Kalfsbeek
Administratief Medewerker
E barbara@lasmotec.nl
06-23 65 83 69

“Trek iets positiefs aan, dat past altijd!”

 

Sinds september 2016 ben ik werkzaam bij dit prachtige bedrijf. Geert en Gerrit kenden mijn administratieve achtergrond en hebben mij destijds gevraagd voor Lasmotec te komen werken.

Als Administratief Medewerkster ben ik verantwoordelijk voor het beantwoorden van de telefoon, agendabeheer, personeelszaken en social media. Ondertussen ben ik ook werkzaam als Assistent Hoofdmontage waar ik o.a. de planningsadministratie voor mijn rekening neem.

Binnen ons bedrijf is er geen dag gelijk. De afwisseling van de diverse leuke werkzaamheden en het samenwerken met een enthousiast team zorgen ervoor dat ik elke dag met plezier naar mijn werk ga.

Oebele Alma
Managing Director
E oebele@lasmotec.nl
06-53 36 24 80

“Manlju bliuwe bern, it boatersguod wurdt allinnig djoerder.” *

 

Na mijn opleiding ben ik gaan werken voor een bedrijf waar transport-tanken werden gebouwd. Na nog een aantal jaren voor een industrieel montage bedrijf te hebben gewerkt, ben ik zelfstandige geworden door samen met Gerrit Lasmotec op te starten.

Bij Lasmotec bestaat er niet zoiets als een gemiddelde werkdag. Ik heb wel een agenda voor afspraken, maar ik kijk vooral naar wat de dag brengt. In de praktijk houdt dit in dat ik ’s morgens vroeg start om bij de avond aangekomen gewoon maar even te stoppen.

De aantrekkelijke kant van mijn werk is toch wel de veelzijdigheid. We hebben met veel verschillende projecten, opdrachtgevers en mensen te maken. Ook houd ik van de gezonde spanning over hoe de projecten gaan. Dat kan gaan om het halen van de einddatum, de kwaliteit en, niet onbelangrijk, het financiële gedeelte.

Als ik kijk naar hoe Lasmotec er over 5 jaar uit zal zien, dan zal Lasmotec zeker nog op dit niveau staan. Er zullen misschien wat verschuivingen zijn op het gebied van werk en klanten, maar dat is een continu proces.

Er is privé heel veel waar ik trots op kan zijn. Maar om het bij Lasmotec te houden: ik ben er trots op dat ik samen met Gerrit Lasmotec ben begonnen en dat Lasmotec is wat het nu is. We hebben met z´n allen toch wel iets moois neergezet.

 

(* Mannen blijven kinderen, het speelgoed wordt alleen duurder.)

Gerrit van der Leeuw
Managing Director
E gerrit@lasmotec.nl
06-51 87 88 77

“Als je wat wil bereiken moet je doorzetten. ”

 

Uit onvrede over mijn werkzaamheden bij de vorige werkgever heb ik er destijds voor gekozen voor mezelf te beginnen. Ik vond dat het werk beter kon en ik wilde mijn eigen pad kiezen. Bovendien kwam ik er achter dat ik ook niet zo geschikt ben om voor iemand te werken.

Elke nieuwe dag bij Lasmotec brengt wel iets verrassends met zich mee. Hoewel ik niet echt een vaste taak heb, ben ik meestal wel de hele dag aan het coachen en bijsturen. Ik voel me een People manager, ik werk graag met mensen en wil voor een goede werksfeer zorgen. Het contact met de bestaande en nieuwe klanten is ook een aantrekkelijke kant van mijn werk.

Voor Lasmotec zie ik over 5 jaar een nog belangrijkere rol van betekenis voor onze bestaande en nieuwe klanten. Lasmotec zal dan nog steeds bekend staan als een vakkundige en betrouwbare partner in las en montagetechniek, met meer nationale en internationale klanten.

Als ik kijk naar Lasmotec dan voel ik me trots. Trots op hoe het bedrijf nu geworden is en op de weg daar naartoe. Ik ben trots op mijn medewerkers, het zijn allemaal team spelers. En ik ben erg trots op mijn partner voor haar onophoudelijke steun.

Nog een leuke anekdote uit mijn beginperiode:

In het begin van mijn montage carrière werkte ik als leerling samen met mijn oudere collega bij een Worstenfabriek. Op een dag zei mijn collega dat hij het vreemd en jammer vond dat wij nooit eens een warme worst mochten proeven. De volgende dag om 8 uur stond er een kan warme worst met mosterd voor ons klaar.
Mijn collega bedankte de man die het bracht vriendelijk en zei dat we het later op gingen eten.
Nee, zei de man, hij had van de directie opdracht gekregen dat de worsten meteen opgegeten moesten worden. Dat ‘meteen’ had iets te maken met zijn grote mond, denk ik.
Neem van mij aan dat warme worst eten om 8 uur in de morgen niet te doen is. Maar de man bleef net zo lang staan tot de worsten op waren. Ik was de rest van de dag misselijk. Bedankt, collega Gerben…

Menu